Bestseller dnia

Co trzeba wiedzieć na temat merchandisingu?

  • Udostępniam:

Od jakiegoś czasu, możemy powszechnie spotkać się z pojęciem „merchandising”, w związku z czym mnóstwo osób zadaje sobie pytanie, czym to tak naprawdę jest? Trzeba wiedzieć, że merchandising polega na wpływaniu na działanie konsumenta, poprzez stosowne przedstawienie produktów, układanie ich w takim miejscu, żeby wzbudziły zainteresowanie klienta.

Jaki cel ma merchandising?

Głównym jego celem, jest przede wszystkim zwiększenie sprzedaży. Jak tego dokonać? Przede wszystkim trzeba mieć stosowne podejście do klienta. Należy podjąć takie działania, które zachęcą go do odwiedzenia naszego sklepu, a jeżeli już do niego wejście, to dzięki odpowiednim działaniom, takim jak na przykład wpływanie na jego nastrój, poprzez zapach, muzykę i inne wpływanie na zmysły, nakłonienie go do dokonania, jak największej liczby zakupów. Ważne jest to, żeby artykuły, które można zaleźć w danym sklepie, wzbudziły jego zainteresowanie, co ma na celu nie tylko zrobienie przez niego, jak największej liczby zakupów, ale zachęcenie go do częstego powrotu do danego sklepu.

Visual merchandising

Jest to jeden z typów merchandisingu. Mianowicie, dokładnie mówiąc, jest to prezentacja, która nie tylko zwraca uwagę danego konsumenta, ale również na długo zapada mu w pamięć, przez co przez bardzo długi okres czasu klient pamięta dokładnie, jak w danym sklepie na półkach rozmieszczone są określone towary. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że odpowiednie rozmieszczenie towarów w sklepie, jest naprawdę bardzo ważne i wpływa na to, czy klient dokona zakupu, czy też nie. Jednakże zwrócić trzeba uwagę na to, że sama prezentacja towaru nie wystarcza, ważna jest również strona wizualna, ponieważ klienci, zdecydowanie chętniej dokonują zakupów w sklepie, w którym wszystko jest estetycznie poukładane i panuje miła atmosfera. Jeżeli klient w danym sklepie czuje się dobrze, to również dzięki temu zdecydowanie rośnie szansa, że dokona tutaj zakupów a ponadto będzie tutaj wracał, możliwie jak najczęściej się da.

Merchandising mobilny

Jest to usługa, która coraz bardziej zyskuje na popularności, a korzystają z niej głównie małe punkty handlowe. W tym właśnie wypadku firmy, które specjalizują się właśnie w merchandisingu, muszą sprostać ich wymaganiom oraz oczekiwaniom w sposób elastyczny. Każdy, kto postanowi skorzystać z pomocy takiej właśnie firmy, może liczyć na przykład na specjalistyczne raporty, w których znajdziemy ważne informacje na temat wydajności poszczególnych, zleconych konkretnej firmie zadań.

Co trzeba wiedzieć na temat merchandisingu?
5 (100%) Głosów: 2

Następny artykuł serii -

Podobał Ci się ten artykuł? Daj nam motywację do pisania kolejnych udostępniając go :)

  • Udostępniam:

Dodaj komentarz