Sukces – 10 rad jak go osiągnąć

  • Udostępniam:

Sukces

Najnowsze badania przeprowadzone na Kalifornijskim Uniwersytecie w Los Angeles pokazują, że istnieją określone zasady, dzięki którym można wzbudzić sympatię u innych ludzi i również na tej płaszczyźnie osiągnąć sukces. W rezultacie naukowcy zidentyfikowali ponad 50 cech ludzkich, które mogą nam w tym pomóc. Co ciekawe uroda, bystry umysł czy talent nie znalazły się na tej liście.

Na szycie listy cech charakteryzujących ludzi, którzy osiągnęli sukces możemy znaleźć m. in.: uczciwość, przewidywalność i empatię. Dane pochodzące z badań przeprowadzonych przez TalentSmart, w których wzięło udział ponad milion ludzi dowodzą, że inteligencja emocjonalna jest ważna nie tylko w codziennej komunikacji z innymi. Okazuje się bowiem, że ludzie, którzy „podobają się” innym, odnoszą w życiu sukces.

  1. Słuchaj aktywnie

Najprawdopodobniej zdarzy się Wam taka sytuacja, że podczas rozmowy zauważycie, że nie wszyscy Was słuchają. Zdarzy się Wam również, że jeżeli będziecie nieco głębiej zastanawiać się nad odpowiedzią i przestaniecie Wy słuchać swojego rozmówcy, to ucieknie Wam sens rozmowy. Sprawdzony sposób na uważne słuchanie oraz nierozpraszanie się to zadawanie pytań. Dlaczego jest to takie ważne? Ponieważ nawet najprostsze pytanie pokazuje Waszemu rozmówcy, że go słuchacie i że ta rozmowa jest dla Was istotna. To bardzo prosty i niezwykle efektywny sposób na to, jak zyskać sobie sympatię i zaufanie innych.

  1. Odłóżcie na bok swój telefon komórkowy

Zgodzicie się, że jeśli ktoś w czasie Waszej rozmowy odbiera telefon, pisze wiadomość czy chociażby od czasu do czasu patrzy na telefon jednocześnie sprawdzając czy coś do niego nie przyszło – to jest Wam krótko mówiąc nieprzyjemnie. Dlatego też w trakcie spotkania najlepiej wyłączcie swój telefon i odłóżcie go na bok, a nie dość że będziecie lepiej skoncentrowani na tym, co się dzieje, to zyskacie w oczach innych i będziecie uważani za profesjonalistę.

  1. Bądźcie szczerzy

Szczerość i bezpośredniość to dwie najważniejsze cechy, które mogą do Was przyciągnąć innych ludzi. Dzięki nim zyskujemy zaufanie. Jeżeli będziemy uczciwi wobec siebie, jak i wobec innych, to ludzie będą chcieli z nami pracować. Dlatego też nie warto z innymi obgadywać za plecami szefa czy nową koleżankę.

  1. Bądźcie konsekwentni

Konsekwencja oraz przewidywalność to kolejne istotne cechy. Dzięki tym cechom znajdziecie wokół siebie takich ludzi, co do których będziecie pewni, że możecie na nich polegać w każdej sytuacji, bez względu na chwilowy spadek nastroju.

  1. Nie oceniajcie

Musicie być elastyczni i otwarci na nowości. Otwartość, ciekawość oraz zainteresowanie ludźmi sprawi, że inni zainteresują się Wami. Mało kto chce rozmawiać (a co dopiero pracować) z kimś, kto nie chce nawet wysłuchać czyjegoś punktu widzenia. Odmienne perspektywy mogą sprawić, że otworzą się przed Wami nowe idee i możliwości. Jeżeli trudno jest się Wam uporać z własnymi uprzedzeniami, spróbujcie się postawić na miejscu drugiego człowieka. Co ich interesuje? Dlaczego tak postępują? Co ich cieszy? Jeśli to zaakceptujesz, to znajdziesz ludzi o takich poglądach jak Ty oraz staniesz się członkiem ekipy.

  1. Nie zwracajcie na siebie zbyt dużej uwagi

Jeżeli jesteście przyjaźni nastawieni do innych i zwracacie się do nich spokojnie i z szacunkiem, to na pewno zyskacie ich sympatię. W momencie, w którym zostaniecie pochwaleni za wykonanie jakiejś czynności, nie unoście się pychą, a podziękujcie wszystkim, którzy Wam w tym pomogli. Pewność siebie jest ważna, ale trzeba nią umiejętnie rozporządzać, bowiem nieprzesadna skromność jest często bardziej ceniona.

  1. Używajcie pozytywnej mowy ciała

Zwróćcie uwagę na sygnały, jakie wysyłacie za pomocą swojego ciała. Zastanówcie się nad tym, co pokazują innym Wasze gesty. Patrzcie ludziom prosto w oczy (ale nie przesadnie – wyzywająco), mówcie pewnym głosem, nie krzyżujcie rąk na piersiach, stójcie wyprostowani ale rozluźnieni, ani nie bawcie się ołówkiem w czasie, gdy ktoś Wam coś objaśnia – to są właśnie przykłady na pozytywną mowę ciała, którą władają ludzie z pozytywnym usposobieniem. Nie jest chyba już dla nikogo nowością fakt, że często ten język jest dużo ważniejszy od samych słów.

  1. Bądźcie wyjątkowi

Badania pokazują, że wyrabiamy sobie zdanie o innych już podczas pierwszych sekund spotkania. Choć później nasza ocena może się zmienić lub potwierdzić, to jak się mówi – pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Dlatego tak istotne jest, by właśnie w tym momencie mocno się skupić i wywrzeć na innych pozytywne odczucia. Natomiast nie należy później osiadać na laurach, bo zawsze opinia o nas wśród innych może się zmienić.

  1. Nazywajcie ludzi po imieniu

Wszyscy lubimy, gdy ktoś zwraca się do nas po imieniu. Według badań, jeżeli podczas rozmowy zwrócimy się do rozmówcy po imieniu, to on dzięki temu poczuje się ważniejszy i bardziej przez nas ceniony. Natomiast jeśli zapomnicie czyjegoś imienia warto go o nie powtórnie spytać, aniżeli udawać, że się wie.

  1. Uśmiechajcie się

Na sam koniec rada o tyle oczywista, co niebywale ważna. Często ludzie naśladują innych ludzi nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Jeżeli widzimy, że ktoś przed nami jest rozluźniony i uśmiechnięty to my automatycznie przejmujemy jego zachowanie. Taka postawa skraca dystans między ludźmi i pogłębia relacje. Dlatego też uśmiechajcie się jak najwięcej, ma to dobry wpływ i na Was i na innych. Wtedy na pewno osiągniemy sukces 🙂

Sukces – 10 rad jak go osiągnąć
5 (100%) Głosów: 1

Podobał Ci się ten artykuł? Daj nam motywację do pisania kolejnych udostępniając go :)

Tags:
  • Udostępniam:

Jeden komentarz

  1. Maria eM 2 lata temu

Dodaj komentarz

Przeczytaj inne artykuły Destrudo
promiskuityzm
Promiskuityzm w pigułce

Promiskuityzm Promiskuityzm - bezuczuciowe kontakty seksualne, które podejmowane są z bardzo często zmienianymi, przypadkowymi partnerami. Niejednokrotnie możemy się z nim...

prokrastynacja-800x500
Prokrastynacja

Prokrastynacja Kiedyś uważane pogardliwie za nieróbstwo, niedawno określone jako zaburzenie psychiczne. Upodobanie do zwlekania z wykonywaniem niektórych czynności na później....

Zamknij