Strój – Twoja zewnętrzna wizytówka

Strój – Twoja zewnętrzna wizytówka

  • Udostępniam:

Dlaczego tak ważny jest nasz wygląd zewnętrzny? Na to pytanie mamy bardzo prostą odpowiedź. Nasz strój, wygląd to nasza wizytówka, na podstawie której jesteśmy oceniani na samym początku, wbrew powiedzeniu „nie oceniaj książki po okładce”. To, że ubiór bardzo mocno wpływa na naszą ocenę może potwierdzać fakt, że podczas rozmowy kwalifikacyjnej ubiór to jeden z ważniejszych elementów całego procesu.

Jeżeli chodzi o ubiór w miejscu pracy to oczywiście tą sprawę regulują przeróżnego rodzaju regulaminy wewnętrzne firm, jak kodeksy etyki pracowników, czy sam fakt stanowiska. Przykładowo ochroniarz w banku nie ubierze na siebie krótkich spodenek oraz koszulki polo. Oczywistym jest, że będzie to służbowy mundur w kolorze czarnym, do tego pantofle lub buty wojskowe. Z kolei przedstawiciel handlowy nałoży na siebie swój najlepszy garnitur wraz z koszulą i krawatem. Jednak jakiego koloru koszulę oraz garnitur powinien założyć? Wśród ludzi biznesu panuje pewne powiedzenie : „Orły są szare, a papugi pstrokate”. Oznacza to mniej więcej tyle, że w pracy, osoby, które powinny zachowywać powagę nie mogą ubierać się w różowe, pomarańczowe czy jasno zielone koszule. Przyjęte jest, że stonowane kolory koszul są odpowiednie na każdą okazję, a taki ubiór, zwyczajnie pokazuje profesjonalizm danej osoby. Weźmy na przykład sytuację w której udajemy się do banku w celu sprawdzenia oferty kredytów hipotecznych. Kto będzie bardziej wiarygodny. Mężczyzna w czarnym garniturze, szarej koszuli z czarnym krawatem, czy może mężczyzna w beżowym garniturze, różowej koszuli i zielonym krawacie? Który z nich będzie wyglądał bardziej profesjonalnie? Odpowiedzmy sami na to pytanie, jednak odpowiedź jest chyba oczywista.

Każdy z kolorów posiada swoje własne znaczenie, które przekazuje coś naszemu rozmówcy. Warto też pamiętać, że kolory znacząco wpływają na nasze samopoczucie, dlatego też dobieramy je czasami nieświadomie. Jak jednak używać kolorów i co oznaczają w ubiorze? Poniżej wyjaśnimy znaczenie podstawowych kolorów używanych w biznesie:

  • Kolor Czarny – to kolor ponadczasowy, uważany za jeden z najbardziej eleganckich. Osoby ubrane na czarno uważane są za takie, których nie da się zmanipulować w żaden sposób. Kolor ten oznacza także władzę oraz autorytaryzm.

  • Kolor Czerwony – pozwala na zwrócenie uwagi na siebie. Osoby ubrane na czerwono są uważane za asertywne. Kobiety nie powinny ubierać się na czerwono jeśli wybierają się na rozmowę kwalifikacyjną. Czerwone dodatki w ubiorze powodują, że jesteśmy postrzegani jako osoby szybkie i dynamiczne.

  • Kolor Granatowy – kolor , który w stu procentach sprawdzi się na rozmowie kwalifikacyjnej. Uważany jest za kolor neutralny. Podczas biznesowych negocjacji nie sprawdzi się. Osoby ubrane na granatowo mogą być postrzegane jako nieskłonne do negocjacji.

  • Kolor Zielony – kolor ten sugeruje naturalność oraz otwartość. Osoba ubrana na zielono jest uważana za bardziej przyjazną. Dobrze skrojony garnitur w kolorze butelkowej zieleni będzie sprawiał, że osoba tak ubrana jest tradycjonalistą.

  • Kolor Szary – najbardziej neutralny kolor, pozwala wtopić się w tło, pozwala na zwrócenie uwagi na to co się mówi, nie na to jak się jest ubranym.

Strój – Twoja zewnętrzna wizytówka
5 (100%) Głosów: 1


Następny artykuł serii -

Podobał Ci się ten artykuł? Daj nam motywację do pisania kolejnych udostępniając go :)

  • Udostępniam:

2 komentarze

  1. Marianka 3 lata temu

Dodaj komentarz