zespół aspergera konformizm hedonizm manipulacja filmy psychologiczne przemoc psychiczna świadomy sen choleryk motywujące cytaty

Autohipnoza w 7 krokach

  • Udostępniam:

Autohipnoza

Ważne, abyś czuł się komfortowo i był sam. Znajdź ulubiony fotel czy krzesło, usiądź w odosobnieniu. Nie zaśniesz, jeśli będziesz miał wyprostowany kręgosłup, więc pozycja siedząca jest kluczowa. Jeśli chcesz, aby autohipnoza przebiegła poprawnie, zastosuj się do wszystkich wskazówek.

ZAMKNIJ OCZY

Zamknij oczy i skoncentruj się na swoim oddechu. Każdy wdech i wydech miej na uwadze. Poczuj, jak opuszcza Cię lęk i niepokój, skutecznie się odstresuj.

NAPIĘCIE

Uwolnij napięcie ze wszystkich partii ciała. Skup się na każdej części po kolei, zaczynając od palców stóp. Powoli przechodź coraz wyżej, aż do czubka głowy. Podczas skupiania się na kolejnych partiach, wyobraź sobie swoje ciało, jak staje się coraz bardziej zrelaksowane. Spraw, by napięcie całkowicie z Ciebie zniknęło.

ODDECH

Oddychaj powoli i głęboko, uwalniając napięcie i negatywne emocje z każdym kolejnym oddechem. Pamiętaj o wizualizacji.

WIZUALIZACJA

autohipnozaWyobraź siebie na samym szczycie schodów (minimalnie 10-stopniowych). Następnie zacznij powoli schodzić po jednym schodku odliczając od 10 do 1. Poczuj frakturę schodów, temperaturę, materiał ich wykonania, dotknij poręczy (może ściany obok). W trakcie liczenia stopni, jeśli będziesz na 9, 6 i 3, powtórz sobie: Gdy zejdę na poziom 1, znajdę się na głębszym poziomie mojego umysłu, w tanie głębokiego transu.Na dole jesteś osobą w pełni bezpieczną i całkowicie zrelaksowaną.

PRZYPOMNIENIE PROBLEMÓW

Przypomnij sobie rzeczy, które zaprzątały Twój umysł. Pomyśl o problemach, które chcesz rozwiązać i powiedz w myślach: Jestem teraz… (np. zdrowy, pełen energii, szczęśliwy w związku). Teraz policz od 1 do 10 wchodząc na schody. Będąc na górze pozostań jeszcze minutę w stanie relaksu, a następnie otwórz oczy. Dobrze jest też planowanie sobie tego, co zrobisz np. w trakcie wchodzenia pomyśl: Gdy doliczę do 10, będę osobą całkowicie zrelaksowaną, wypoczętą i czującą się zdecydowanie lepiej niż poprzednio.

SUGESTIE

autohipnozaPrzed transem: Możesz zapisać sobie coś, nad czym chcesz popracować. To pomoże Ci przypomnieć swoje sugestie, kiedy będziesz już w transie.

Sprawdź, które sposoby wchodzenia w trans są dla Ciebie najlepsze. Niektórym schody przypadły do gustu i na nich to działa, ale na Ciebie nie musi. Znajdź swój indywidualny sposób, możesz np. przechodzić przez kolejne kolory tęczy, wypełniając się nimi.

W transie: Wyobraź sobie, że jesteś w swoim wymarzonym miejscu, np. leżysz na bezludnej wyspie. Możesz też wyobrazić sobie jak spacerujesz po lesie, plaży, na łące, nad jeziorem, albo np. lecącego na chmurce podziwiając widoki.

Wizualizacje pomagają się odstresować i skutecznie poddać hipnozie.

 

Oceń artykuł 🙂

Podobał Ci się ten artykuł? Daj nam motywację do pisania kolejnych udostępniając go :)

  • Udostępniam:

2 komentarze

  1. Kalina 2 lata temu
  2. Marczydło 2 lata temu

Dodaj komentarz

Autohipnoza w 7 krokach

Czas potrzebny do przeczytania artykułu: 2 min
Przeczytaj inne artykuły Destrudo
samobojstwo
Samobójstwo a zaburzenia psychiczne #4

W poprzednim artykule badaliśmy kierunki: filozoficzno - teologiczny i kliniczny. Dziś zajmiemy się kierunkiem psychologicznym. Psychologiczne teorie samobójstwa są osadzone...

9730067911_5e9e592f95_z
Czy wiecie co wpływa na Wasz nastrój?

Dzisiaj zaprezentuję Wam kilka faktów oraz przykładów z życia codziennego, które mają wpływ na Wasz nastrój, a o których być...

Zamknij