Strona główna Trans Autohipnoza w 7 krokach

Autohipnoza w 7 krokach

48
4
autohipnoza

Następny artykuł serii – Czy hipnoza bez transu jest możliwa?

Autohipnoza

Ważne, abyś czuł się komfortowo i był sam. Znajdź ulubiony fotel czy krzesło, usiądź w odosobnieniu. Nie zaśniesz, jeśli będziesz miał wyprostowany kręgosłup, więc pozycja siedząca jest kluczowa. Jeśli chcesz, aby autohipnoza przebiegła poprawnie, zastosuj się do wszystkich wskazówek.

ZAMKNIJ OCZY

Zamknij oczy i skoncentruj się na swoim oddechu. Każdy wdech i wydech miej na uwadze. Poczuj, jak opuszcza Cię lęk i niepokój, skutecznie się odstresuj.

NAPIĘCIE

Uwolnij napięcie ze wszystkich partii ciała. Skup się na każdej części po kolei, zaczynając od palców stóp. Powoli przechodź coraz wyżej, aż do czubka głowy. Podczas skupiania się na kolejnych partiach, wyobraź sobie swoje ciało, jak staje się coraz bardziej zrelaksowane. Spraw, by napięcie całkowicie z Ciebie zniknęło.

ODDECH

Oddychaj powoli i głęboko, uwalniając napięcie i negatywne emocje z każdym kolejnym oddechem. Pamiętaj o wizualizacji.

WIZUALIZACJA

autohipnozaWyobraź siebie na samym szczycie schodów (minimalnie 10-stopniowych). Następnie zacznij powoli schodzić po jednym schodku odliczając od 10 do 1. Poczuj frakturę schodów, temperaturę, materiał ich wykonania, dotknij poręczy (może ściany obok). W trakcie liczenia stopni, jeśli będziesz na 9, 6 i 3, powtórz sobie: Gdy zejdę na poziom 1, znajdę się na głębszym poziomie mojego umysłu, w tanie głębokiego transu.Na dole jesteś osobą w pełni bezpieczną i całkowicie zrelaksowaną.

PRZYPOMNIENIE PROBLEMÓW

Przypomnij sobie rzeczy, które zaprzątały Twój umysł. Pomyśl o problemach, które chcesz rozwiązać i powiedz w myślach: Jestem teraz… (np. zdrowy, pełen energii, szczęśliwy w związku). Teraz policz od 1 do 10 wchodząc na schody. Będąc na górze pozostań jeszcze minutę w stanie relaksu, a następnie otwórz oczy. Dobrze jest też planowanie sobie tego, co zrobisz np. w trakcie wchodzenia pomyśl: Gdy doliczę do 10, będę osobą całkowicie zrelaksowaną, wypoczętą i czującą się zdecydowanie lepiej niż poprzednio.

SUGESTIE

autohipnozaPrzed transem: Możesz zapisać sobie coś, nad czym chcesz popracować. To pomoże Ci przypomnieć swoje sugestie, kiedy będziesz już w transie.

Sprawdź, które sposoby wchodzenia w trans są dla Ciebie najlepsze. Niektórym schody przypadły do gustu i na nich to działa, ale na Ciebie nie musi. Znajdź swój indywidualny sposób, możesz np. przechodzić przez kolejne kolory tęczy, wypełniając się nimi.

W transie: Wyobraź sobie, że jesteś w swoim wymarzonym miejscu, np. leżysz na bezludnej wyspie. Możesz też wyobrazić sobie jak spacerujesz po lesie, plaży, na łące, nad jeziorem, albo np. lecącego na chmurce podziwiając widoki.

Wizualizacje pomagają się odstresować i skutecznie poddać hipnozie.

10 POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO STOSOWAĆ AUTOHIPNOZĘ

Jak każdy z nas wie autohipnoza jest metodą hipnotyczną wykorzystywaną i osiąganą samodzielnie w stanie umysłu Alfa. Poniżej przedstawionych zostało 10 powodów, dla których warto stosować autohipnozę.

  • Autohipnoza może stać się odskocznią od codziennych problemów np. konfliktów w pracy, szkole;
  • Autohipnoza jako dobry sposób na spokojny sen – dzięki wykorzystywaniu autohipnozy jesteśmy w stanie pozbyć się dręczących nas codziennych problemów dzięki czemu śpimy spokojnie;
  • Korzystanie z autohipnozy dla własnej przyjemności – wejście w trans by korzystać z uroków własnego wewnętrznego świata;
  • Dzięki tej metodzie możemy również znaleźć się w szybkim tempie przy bliskiej nam osobie, rozmawiać z nią itp. ( oczywiście wszystko we własnym świecie umysłu);
  • Autohipnoza jako pomoc przy rozwiązywaniu konfliktów osobistych – po wykonanej sesji potrafimy bardziej optymistycznie spojrzeć na konflikt, który może być jednak tylko błahostką;
  • Możemy również osiągnąć wymarzoną wagę;
  • Uwolnić się od starych, szkodliwych zachowań i emocji;
  • Doświadczyć zmienionych stanów świadomości, np. jasnego snu, kontrolowanego snu;
  • Możemy również być bardziej odporni na stres co w dzisiejszych czasach jest bardzo trudne do osiągnięcia;
  • Uwolnić się od wrodzonej nieśmiałości (nie tylko do kobiet).

Ukazane powyżej zalety stosowania autohipnozy to tylko mała namiastka tego co może sprawić ta metoda, jednak by osiągnąć wymarzony cel musimy ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć, ponieważ za pierwszym razem może nie udać się nam osiągnąć wymarzonego efektu.

4 KOMENTARZE

  1. Wszystko byłoby wspaniałe bo marzy mi się taka zdolność jak autohipnoza ale nie jestem w stanie się całkowicie odstresować, zawsze zatrzymuję sie podczas próbowania gdzies na wysokości serca, które jest wtedy najmnocniej ściśnięte i nie pozwala mi na relaks. Ale czytałam ostatnio Wasz artykuł o tym jak radzić sobie ze stresem i zaczęłam sie stosować do porad – może teraz będzie łatwiej:)

  2. Miałem kiedyś znajomą, która potrafiła się tak wyłączyć z życia – robiła to w pełni celowo i pod kontrolą i kompletnie nie potrafiłem tego zrozumieć. Pojechaliśmy kiedyś na wyjazd służbowy i gdy się tak wyłączyła to inni wysmarowali ja jakimis specyfikami bo nie wierzyli ze to możliwe. Otóż możliwe ale chyba tylko osoby spójne i spokojne wewnętrznie mogą sobie na to pozwolić – ja ledwo zasypiam w łóżku i to zmuszając się do tego:) Zazdroszczę takich umiejetności:)

  3. To w jaki sposób można schudnąć za pomocą autohipnozy? Wyobrażam to sobie tak, że wprowadzam się w stan hipnozy gdy jestem głodna i „snię” o tym, że jem, podczas gdy po wybudzeniu moj organizm ma wrażenie, że jest najedzony. Jak jest faktycznie?

  4. Zdecydowanie musze tego spróbować aby się odstresować. Zrobiłabym sobie taki dom, jak zamek wspomnień, gdzie składałabym wszytskie stresy, a po wybudzeniu byłabym już bez nich, lżejsza. Czy można w takim razie wprowadzac sie w hipnoze podczas nauki i w ten sposób ja „gromadzic”?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here